مهدی سلحشور گفت: برخی از روشها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد میکردند.
به گزارش مشرق، امروز جنگ علیه جمهوری اسلامی به جنگ رسانهای و روایتها از اتفاقات مبدل شده است و در این جنگ نرم که سالها پیش مقام معظم رهبری بارها از آن سخن به میان آوردند، سواد رسانهای نقش بسیار اثرگذاری دارد. در ماجرای فتنه اخیر افراد سرشناسی با سوار شدن بر همین موج از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کردند و در فضای مجازی به تحریک اغتشاشگران پرداختند. برای بررسی ابعاد این جنگ و ملزومات آن در جبهه خودی با مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) و از یادگاران دوران دفاع مقدس که ارتباط نزدیکی با جوانان و فعالیتهای رسانهای دارد، گفتوگویی داشتیم:
برخورد با بیحجابی و ترویج حجاب باید یک بسته کامل باشدمهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) در این خصوص با اشاره به اینکه برخی مواقع بیتوجهیهایی صورت میگیرد و یا در مواقعی نیاز است تا قانون اصلاح شود، اظهار داشت: یک جاهایی ممکن است برخورد دُرست نباشد و یا نیاز باشد که روشها اصلاح شود. ما به این موضوعات اعتقاد داریم که به طور مثال معتقدم برخورد با بیحجابی و ترویج حجاب یک بسته کامل باید باشد که بخشی از آن گشت ارشاد است. البته نسبت به نوع اجرای آن هم حرفهایی دارم.
وی افزود: در کشور ما تمام این بسته تعطیل شده است و تنها گشت ارشاد را با تمام ایرادهایی که به آن وارد است، نگه داشتهایم.
امروز هر کس که بغضی دارد به کف میدان آمده استسلحشور با اشاره به اینکه با عنایت به این اشکالات باید بدانیم اگر ماجرای مهسا امینی رخ نمیداد، دشمنان یک ندا آقاسلطان عَلَم میکردند تا این اغتشاشات به وجود بیاید، گفت: دشمنان مدتهای زیادی است که زمینهچینی کرده بودند و تدارکات اندیشیده بودند تا همچنین فرصتی مهیا شود و اغتشاش کنند. این یک پروژه از پیش تعیین شده بود تا به نظام یک ضربه اساسی بزنند. در این برهه کنونی، مهسا امینی بهانه و نیروی انتظامی هم عامل این قصه شد.
دشمنان در اغتشاشات اخیر هرچه داشتند به میدان آوردنداین مداح اهل بیت(ع) گفت: برخی از روشها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد میکردند. امروز به بهانه این قصه هرکس، با هر بغض و کینهای از اسلام، نظام اسلامی، اصل اعتقادات و باورها دارد، به میدان آمده است.
وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی این کشور این روزها در کف خیابان هم براندازی و هم تجزیهطلبی را دنبال میکنند و به تعبیری هرچه را که میتوانند، انجام میدهند. اگر تمام معاندین را در یک صف قرار دهیم، الان این صف تشکیل شده و یا تمام توان به میدان آمدهاند. البته موفق نخواهند شد و به حول قوه الهی، پوزهشان به خاک مالیده میشود کمااینکه قبلاً هم مالیده شده است.
تجزیهطلبان در برابر نظام، عددی نیستندسلحشور گفت: مثال این افراد مانند پشهای است که روی فیلی نشسته است و به او اعلام میکند که من میخواهم بلند شوم و او میگوید من اصلاً متوجه نشدم که چه زمانی نشستی که حال میخواهی بلند شوی. یعنی این افراد تجزیهطلب و معاند در برابر نظام اسلامی عددی نیستند. این افراد باید بدانند که نظام اسلامی ما، سوریه را که ۸۵ ـ ۹۰ درصد از خاکش از دست رفته بود و تنها یک کاخ و باند فرودگاه از آن باقی مانده بود، نگه میدارد، در کشور خودش با قاطبه مردم پایبند به ارزشها که کار راحتتری دارد. البته در مواردی اشکالاتی وجود دارد که نباید نادیده گرفت.
حجاب هنوز در جامعه به عنوان معروف و کار پسندیده شناخته نمیشود وی با اشاره به راهبردها و راهکارها برای مقابله با وضع کنونی گفت: در خصوص حجاب معتقدم هنوز در سطح جامعه به عنوان معروف و کار پسندیده شناخته نمیشود که بخواهیم افراد را به آن دعوت کنیم؛ امر به معروف شود و بعد از آن نوبت نهی از منکر شود. برای معروف شدن حجاب و ارزشهای اخلاقی چه هزینهای کردیم؟ اتفاقاً برعکس هزینه شده است و این از روند تولید فیلم و سریال در تلویزیون و سینمای کشور مشهود است.
سلحشور گفت: در کشور ما چه هزینه و اقدامی برای حجاب صورت گرفته است که معروف باشد و عمل نکردن به آن یک منکر شناخته شود. زمانی برای بستن یک کمربند در ماشین، کلی فیلم و تبلیغات صورت گرفت تا جا بیفتد و ابتدا هم پلیس تذکر میداد و با رفتار نرم با کسانی که رعایت نمیکردند، برخورد میکرد. نمیتوان یک باره و دفعتاً برای اجرای یک ارزش وارد شد. باید جدی هزینه کرد. نیاز است یک مرجع مشرف به لحاظ فقهی و اجتماعی برای این امر تولید محتوا کند که زمانبر است.
نهی از منکر در شرایط کنونی نباید علنی باشداین مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه با این فضای رسانهای نباید علنی با فردی که منکری را مرتکب شده است، مشابه گشت ارشاد برخورد کرد؛ زیرا کوچکترین برخوردی، خودزنی است، گفت: البته نمیتوان برخوردی هم نداشت؛ بلکه باید برخورد و تذکر را مخفیانه انجام داد. امروز اطلاعات افراد به راحتی قابل احصاء است. میتوان شیوه تذکر و برخورد را تغییر داد.
وی گفت: افراد بیحجاب را میتوان جمع کرد و با نهایت احترام و ادب با آنان صحبت کرد. در این نشستها باید خبرهها و نخبهها که هنجارها را میشناسند، حضور پیدا کنند و با آنان صحبت و بحث کنند. این جلسات باید مناظرهای باشد تا بتوان حجاب را به هنجار و معروف تبدیل کرد. در موقع خروج هم به این افراد یک بسته فرهنگی شامل چادر و روسری هدیه دهیم. نیاز نیست در ملأعام با این افراد برخورد کرد.
روشنگری وظیفه افراد تریبوندار در موقع فتنه استسلحشور با اشاره به اینکه در مواقع وقوع فتنه و ایجاد غبار، افرادی که تریبون دارند باید روشنگری کنند، گفت: در مواقعی که غبار جاده را میگیرد باید چراغ ماشین را روشن کرد تا بتوان مسیر درست را تشخیص داد. فتنه هم همین شرایط است؛ افراد اثرگذار باید در حوزه تاثیر خود حرف بزنند و غبار را کنار بزنند.
۳ حلقهای که در زمان فتنه باید داشته باشیماین مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه در فتنهها، غبارها و این جنگ روایتها نیازمند ۳ حلقه هستیم، گفت: اول مغز متفکر و نقطه راهبردی که جریان، اجتماع و جهان اسلام را میبیند و سر بزنگاه میتواند خبر و تحلیل و ایده دهد و کار را دربیاورد. این مغز متفکر در حوزههای مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باید خوراک و محتوا تولید کند و در اختیار دیگران قرار دهد. حلقه دوم لشکر پیاده نظام هستند که باید حرفها و نکات این مغز متفکرها را به گوش مابقی افراد جامعه برسانند.
لشکر پیادهنظامی باید داشته باشیم تا حرفها را به گوش مردم برساندوی افزود: در جبهه مقابل و میان اراذل، افرادی هستند که هرکدام مطالب و نظرات سردمداران خود را به گوش آحاد جامعه میرسانند. در جریان حزباللهی چرا نباید این افراد را داشته باشیم؟ این لشکر پیاده نظام نیازمند آموزش و توانمندی است که بتواند در مقابل حجم سنگین آتش دشمن مقابله کند.
سلحشور ادامه داد: این لشکر پیادهنظام باید هماهنگ زیر نظر حلقه اول عمل کند. یعنی نیروی پیادهای باشد که هر جایی را حلقه اول با تحلیل دقیق گفت، بزند. این لشکر پیاده نظام را نداریم و امروز پراکنده هستیم. در بسیج باید ۳۰۰ـ۴۰۰ هزار نیروی آموزشدیده داشته باشیم و در هیأتها باید ۵۰۰ هزار نیرو داشته باشیم. اما امروز این نیروها را نداریم. یک دست این افراد باید موبایل و دست دیگر کِلاش باشد؛ یعنی باید برای هر دو جبهه آموزش دیده باشند.
شبهات را با تولیدات رسانهای جذاب باید پاسخ داداین مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: حلقه سوم، جریان رسانهای قوی است که باید با تولیدات جذاب و جوانپسند و امروزی، شبهات را پاسخ دهد و مهمات برساند. ما امروز نه نیروی پیاده و نه مهمات و نه نظریهپرداز داریم. دشمن برعکس ما همه اینها را دارد.
وی اضافه کرد: در این جنگ به راحتی میتوانیم پیروز شویم؛ به شرطی که این سه حلقه را داشته باشیم. در خصوص حجاب و معرفی این معروف، چه کار رسانهای قوی داشتیم؟ در زمینه ولایت فقیه که مفهوم بسیار مظلومی است چه در بحث کلامی و شخصیتی مقام معظم رهبری، چه کاری انجام دادهایم؟
سلحشور با اشاره به اینکه اگر کار نکنیم، روزی در این کشور کسی پیروان صدام و گروه منافقین را با خودی اشتباه خواهد گرفت و شاید حتی تعریفی متفاوت در ذهن نسل جدید ما ایجاد کنند، گفت: باید کار کردن را از جایی شروع کنیم.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++نظر مطالعه کنندگان درسایت مشرق نیوز
در تایید بحث حاج مهدی سلحشور از آیت الله حائری شیرازی رحمه الله مطلبی در باب امر به معروف و نهی ازمنکر رو میارم که نکته اصلی هست که متولیان این امر اصلا بهش توجه نداشتند و ندارند. آیت الله حائری شیرازی رحمه الله: باید واجبت را عرفی کنی. عرفیت واجبت را احیاء کنی. نمی کنی، بعد می گویی امر بکن. بگو! من می گویم این که جان بر کف است نمی تواند امر به معروف بکند. این که حاضر است روی مین برود نمی تواند امر به معروف کند. بروید آمار گیری کنید. تعداد آمرین به معروفتان در جامعه با تعداد شهادت طلب هایتان نمی رسد، شهادت طلبانتان هزار برابر آمرینتان است. امر نمی توانی داشته باشی تو. ببین شما خیال می کنی خدای تعالی برای تفنن در عبارت گفته معروف و منکر. قرآن از این حساب ها ندارد. قرآن ترازویش از ترازوی زر گری هم دقیق تر است. با حساب لفظش را انتخاب می کند. می گوید اول معروفش کن بعد امر کن. یک مثالی برایتان بزنم. پنبه اگر ببری در کارخانه پارچه بافی بر می گردد یا پذیرفته می شود؟ می گوید ما مصرفش نداریم. اما اگر پنبه را ببری کارخانه پنبه پاک کنی از تو می خرد. بعد این را بدست آوردی پنبه پاک کرده را ببری در کارخانه ریسندگی از تو می خرد. کردیش ریسمان، دوک نخ ببری در کارخانه پارچه بافی، از تو می خرد. اما پنبه نمی خرد. واجب پنبه است. جامعه کارخانه پنبه پاک کنی که نیست. جامعه کارخانه پارچه بافی است. ریسمانش کن بیاورش این جا. معروف ریسمان است. مردم می پذیرند، عمل می کنند. شما هنوز واجب را معروف نکرده می خواهی امرش کنی. به تو برمی گردد! طرف قبول نمی کند. جنگ خدا و شیطان در ترک امر و فعل امر نیست. جنگ خدا و شیطان در معروف کردن و منکر کردن است. کار شیطان این است که واجب را از معروفیت بیاندازد. شیطان می جنگد با معروفیت، می جنگد با منکریت. تو باید در آن جایی که شیطان می جنگد حضور پیدا کنی. تو باید با تمام مظاهری که می خواهد حرام را عرفی کند باید با او بجنگی. آن چیزهایی که می خواهد واجب را از عرفیت بیاندازد باید با آنها بجنگی. عرفیت واجبات را دارند از آن سرقت می کنند. منکریت محرمات را از انها دارند سرقت می کنند. تو باید باز پس بگیری.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی با توجه به شرایط و حساسیت ها و فرصت طابان برای ایجاد اغتشاش. ۱- برای اکثریت کم حجاب ها ، شناسایی شخص و احراز هویت قطعی آنها بوسیله دوربین و نرم افزارهای هوشمند برای تشخیص دقیق هویت ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به مکان و زمان و شخص متخلف ۳- اعلام و در صورت لزوم احضار به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر ۴- معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبین لزوم حجاب به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه با توجه به سابقه ۵-تعیین مجازات تخلف به صورت جریمه مالی ، محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ تا ۶ ماه ، عدم صدور بلیط برای مزاکز تفریحی و موسیقی ، مسدودی موقت سیمکارت ، گرانتر بودن هزینه بعضی از خدمات اجتماعی به صورت موقت همگی مجازات ها با توجه تکرار تخلف ۶- در مورد موارد تخلف حاد و منافی عفت باید جداگانه به صورت مقتضی برخورد شود. ۷- در مورد تشویق کنندگان و حامیان بی حجابی و بی قانونی مخصوصا در مورد افراد مشهور هنری و ورزشی و سیاسی و مشهور و ... چه در فضای واقعی و چه مجازی باید به صورت جدی و بازدارنده مخصوصا جریمه های مالی و اجتماعی سنگین برخورد شود.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ببینید حجاب یک قانون الهی و دستور قرآنی هست پس اجرای اون در کشور اسلامی که حکومت اسلامی بر اون حاکمه نتمی و ضروریه.از طرفی هم حجاب فقط چادر نیست درسته که چادر کامل ترین نوع حجاب میتونه باشه ولی تنها نوع حجاب نیست.چادر یک نمونه حجابه نه حجاب.اگا اصول و ظوابط رعایت بشه مانتو و شلوار هم میتونه حجاب کامل باشه.اگه یه دختر مانتو جلو باز یا سرنافی و یا شلوار های پاره پوره نپوشه و با آراستگی مانتو مناسب و شلوار مناسب و شال داشته باشه میتونه خیلی هم با حجاب باشه.ما باید جلوی عرضه و فروش لباس هایی که بر خلاف ارزش های اسلامیه رو بگبریم.صنعت نساجی و پوشاک بومی ایجاد کنیم و واردات لباس هم متناسب با ارزش های اسلامی باشه.و کار فرهنگی و پروژه بزرگی رو راه بندازیم تا فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ما از بین نره.الان دشمن با ابزار رسانه ای و هزینه های کلان داره فرهنگ برهنه و بی بندوبار خودش رو به دختران ما تحمیل میکنه.ودر آخر اینکه پلیس امنیت اخلاقی هم لازمه و باید با تغییر در شیوه ها کارش رو پیش ببره.البته اگه کار رسانه ای و کنترل پوشاک انجام بشا پلیس کارش خیلی راحت میشه.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
حقوق جزا وجرمشناسی.ایران اسلامی...
ما را در سایت حقوق جزا وجرمشناسی.ایران اسلامی دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : djazaa0 بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 18:30